Nadprůměrný výsledek potvrdil průzkum nezávislé výzkumné agentury IBRS (International Business and Research Services).
„I v dnešní náročné době zákazníci společnosti Veolia Energie oceňují vysokou úroveň služeb, plynulost dodávek tepla a teplé vody i kvalitu vyřízení svých požadavků. Velkou spokojenost jsme zaznamenali u odběratelů z terciární sféry, průmyslových podniků i bytových družstev,“ uvádí Miloš Rybáček, jednatel výzkumné agentury IBRS. Výzkumu se zúčastnilo celkem 1200 respondentů po celé ČR. Šetření probíhalo v září a říjnu letošního roku formou telefonických rozhovorů s náhodně vybranými zákazníky z regionů, ve kterých Veolia Energie působí.
VYSOKÁ MÍRA DOPORUČENÍ
Průzkum mimo jiné zjišťoval, nakolik by respondenti doporučili Veolii členům své rodiny či blízkému příteli. Získané hodnoty pak agentura srovnala s průměrem obdobných společností v ČR i zahraničí. Výsledky jsou letos stejně jako v loňském roce nadprůměrné.
„Míra doporučení je u dodavatelů tepla a teplé vody velmi důležitou zpětnou vazbou. Podle mezinárodně uznávané metodologie NPS dosahují výsledky Veolia Energie velmi dobré úrovně, která překračuje celosvětový průměr oblasti tzv. utilit. Nejvyšší hodnoty jsme zaznamenali u průmyslových podniků,“ vysvětluje Miloš Rybáček. U zákazníků s nižší mírou doporučení je klíčovým důvodem cena, což je bohužel v dnešní turbulentní době logické. Skupině Veolia se podařil v porovnání s ostatními společnostmi cenový nárůst zmírnit. Nižší hodnoty doporučení tak nebyly ve výzkumu významné.
SPOKOJENOST SE SLUŽBAMI
Jak zákazníci Veolia Energie hodnotí svého dodavatele tepla a teplé vody? Devadesát sedm procent respondentů potvrdilo vysokou spokojenost s úrovní poskytovaných služeb, a dokonce devadesát osm procent z nich je spokojeno s plynulostí dodávek. Zákazníci, kteří přišli do kontaktu s pracovníky Veolia Energie, oceňují zejména ochotu a profesionalitu obchodníků, vstřícnost a nápomocnost pracovníků zákaznického centra i rychlé a odborné zásahy servisního týmu. Nejvyšší hodnoty spokojenosti byly zaznamenány v Praze a Moravskoslezském kraji.
„Na profesionalitu zaměstnanců klademe ve Veolii velký důraz. Výzkum společnosti IBRS potvrzuje, že zákazníci naši práci oceňují a jsou s úrovní poskytovaných služeb spokojeni. I nadále budeme dělat maximum pro spokojenost každého našeho zákazníka – ať se jedná o dodávky tepla a teplé vody, elektřiny, nebo energetických služeb typu úsporné osvětlení, realizace fotovoltaické elektrárny, využití obnovitelných zdrojů, kogenerace a podobně,“ zdůrazňuje Jakub Tobola, obchodní ředitel Veolia.
DŮRAZ NA CENU
Zákazníci si v uplynulých letech užívali tepelného komfortu. Pro některé z nich je ale zajištění tepla v letošním roce noční můrou kvůli nedostupnosti paliv i vysokým cenám. Zákazníci skupiny Veolia mohou mít klidné spaní. Veolia dokázala nárůst ceny omezit, což se zobrazilo i ve výzkumu.
„Cílem výzkumu bylo mimo jiné zjistit, co přispívá ke spokojenosti zákazníků Veolia Energie. Podle výsledků jsou nejdůležitějšími faktory dostatek tepla, stabilita a cena. Téma cen a zdražování letos mezi zákazníky velmi silně rezonuje,“ doplňuje Miloš Rybáček.
Velkou výhodou skupiny Veolia je, že dlouhodobě při nákupech paliv dosahuje výhodných cen i podmínek. Vhodným palivovým mixem s důrazem na lokální zdroje dokáže zajistit, že ceny tepla nerostou v násobcích jako ceny jiných dodavatelů nebo energií. Domácnosti napojené na centrální systém zásobování teplem mají tak zajištěn maximální tepelný komfort a bezúdržbovost za přijatelnou cenu.
Výzkum připravila agentura IBRS (International Business and Research Services), která působí na českém trhu už 26 let a svým klientům nabízí plný servis v oblasti marketingového výzkumu.