Nadprůměrný výsledek potvrdil průzkum nezávislé výzkumné agentury IBRS (International Business and Research Services).

„I v dnešní náročné době zákazníci společnosti Veolia Energie oceňují vysokou úroveň služeb, plynulost dodávek tepla a teplé vody i kvalitu vyřízení svých požadavků. Velkou spokojenost jsme zaznamenali u odběratelů z terciární sféry, průmyslových podniků i bytových družstev,“ uvádí Miloš Rybáček, jednatel výzkumné agentury IBRS. Výzkumu se zúčastnilo celkem 1200 respondentů po celé ČR. Šetření probíhalo v září a říjnu letošního roku formou telefonických rozhovorů s náhodně vybranými zákazníky z regionů, ve kterých Veolia Energie působí.

Datum zveřejnění:
Průzkum: 97 procent respondentů je spokojeno se službami Veolia Energie

VYSOKÁ MÍRA DOPORUČENÍ

Průzkum mimo jiné zjišťoval, nakolik by respondenti doporučili Veolii členům své rodiny či blízkému příteli. Získané hodnoty pak agentura srovnala s průměrem obdobných společností v ČR i zahraničí. Výsledky jsou letos stejně jako v loňském roce nadprůměrné.

„Míra doporučení je u dodavatelů tepla a teplé vody velmi důležitou zpětnou vazbou. Podle mezinárodně uznávané metodologie NPS dosahují výsledky Veolia Energie velmi dobré úrovně, která překračuje celosvětový průměr oblasti tzv. utilit. Nejvyšší hodnoty jsme zaznamenali u průmyslových podniků,“ vysvětluje Miloš Rybáček. U zákazníků s nižší mírou doporučení je klíčovým důvodem cena, což je bohužel v dnešní turbulentní době logické. Skupině Veolia se podařil v porovnání s ostatními společnostmi cenový nárůst zmírnit. Nižší hodnoty doporučení tak nebyly ve výzkumu významné.

SPOKOJENOST SE SLUŽBAMI

Jak zákazníci Veolia Energie hodnotí svého dodavatele tepla a teplé vody? Devadesát sedm procent respondentů potvrdilo vysokou spokojenost s úrovní poskytovaných služeb, a dokonce devadesát osm procent z nich je spokojeno s plynulostí dodávek. Zákazníci, kteří přišli do kontaktu s pracovníky Veolia Energie, oceňují zejména ochotu a profesionalitu obchodníků, vstřícnost a nápomocnost pracovníků zákaznického centra i rychlé a odborné zásahy servisního týmu. Nejvyšší hodnoty spokojenosti byly zaznamenány v Praze a Moravskoslezském kraji.

„Na profesionalitu zaměstnanců klademe ve Veolii velký důraz. Výzkum společnosti IBRS potvrzuje, že zákazníci naši práci oceňují a jsou s úrovní poskytovaných služeb spokojeni. I nadále budeme dělat maximum pro spokojenost každého našeho zákazníka – ať se jedná o dodávky tepla a teplé vody, elektřiny, nebo energetických služeb typu úsporné osvětlení, realizace fotovoltaické elektrárny, využití obnovitelných zdrojů, kogenerace a podobně,“ zdůrazňuje Jakub Tobola, obchodní ředitel Veolia.

DŮRAZ NA CENU

Zákazníci si v uplynulých letech užívali tepelného komfortu. Pro některé z nich je ale zajištění tepla v letošním roce noční můrou kvůli nedostupnosti paliv i vysokým cenám. Zákazníci skupiny Veolia mohou mít klidné spaní. Veolia dokázala nárůst ceny omezit, což se zobrazilo i ve výzkumu.

„Cílem výzkumu bylo mimo jiné zjistit, co přispívá ke spokojenosti zákazníků Veolia Energie. Podle výsledků jsou nejdůležitějšími faktory dostatek tepla, stabilita a cena. Téma cen a zdražování letos mezi zákazníky velmi silně rezonuje,“ doplňuje Miloš Rybáček.

Velkou výhodou skupiny Veolia je, že dlouhodobě při nákupech paliv dosahuje výhodných cen i podmínek. Vhodným palivovým mixem s důrazem na lokální zdroje dokáže zajistit, že ceny tepla nerostou v násobcích jako ceny jiných dodavatelů nebo energií. Domácnosti napojené na centrální systém zásobování teplem mají tak zajištěn maximální tepelný komfort a bezúdržbovost za přijatelnou cenu.

Výzkum připravila agentura IBRS (International Business and Research Services), která působí na českém trhu už 26 let a svým klientům nabízí plný servis v oblasti marketingového výzkumu.