Průzkum nezávislé výzkumné agentury IBRS (International Business and Research Services) prokázal, že 97 % zákazníků je spokojeno s úrovní služeb, které skupina Veolia Energie poskytuje. Průzkum probíhal formou anonymního telefonického dotazování a cílil na bytová družstva, průmyslové podniky a terciární sféru.

Dostatek, stabilita a cena
Data byla sbírána v termínu 6. 9. – 4. 10. 2023 u 1200 respondentů napříč regiony, kde skupina Veolia Energie působí. Průzkum byl zaměřen na spokojenost zákazníků Veolia Energie jakožto dodavatele tepla a teplé vody. Ukázalo se, že situace na trhu s energiemi je celkově vnímána jako velmi významné téma, a i tentokrát se potvrdilo, že stabilita dodávek tepla, jeho dostatek a cena mají na vnímání a následné hodnocení největší vliv. Tyto faktory vnímá 95 % respondentů jako nejvýznamnější.
Roste míra loajality i doporučení zákazníků
Vzrostl počet doporučení Veolie jakožto dodavatele tepla někomu z rodiny či blízkým osobám. Získané hodnoty mezinárodně uznávané metodologie NPS pak agentura srovnala s průměrem obdobných společností v ČR i v zahraničí. Výsledky jsou i letos stejně jako v loňském roce nadprůměrné. Tato pozitivní zpětná vazba vzešla hlavně z bezproblémových dodávek tepla, spolehlivosti a pohotovosti při řešení situací a požadavků. Spokojeno s rychlostí a odborností servisních techniků bylo 93 % respondentů.
Cenová stabilita i do budoucna
Přestože teplárenství prochází náročnou transformací a ekologizací, což obnáší miliardové investice, zůstává prioritou skupiny Veolia držet ceny stabilní a přijatelné i v budoucnu. Díky výhodným podmínkám i cenám nákupu komodit tak vzniká možnost zajištění cen tepla v přijatelných hodnotách oproti jiným dodavatelům. A jak již bylo zmíněno, cena je jedním z klíčových faktorů, na který respondenti reagovali. Průzkum potvrdil, že cenová stabilita centrálního zásobování teplem (CZT) je podstatným ukazatelem u 94 % dotazovaných.
Komfort a bezúdržbovost díky CZT
Zákazníci, kteří jsou na unikátní CZT napojeni, si chválí hlavně jeho bezúdržbovost a stabilitu, které mají velkou váhu pro 94 % dotazovaných. Respondenti si z 90 % uvědomují důležitost komfortu spjatého se samotným využíváním dálkového tepla. Na to je navázán zelený přístup skupiny Veolia, který je s ekologickým dálkovým teplem úzce spojen.
Komunikace a kvalita informací
Na stejných hodnotách jako v loňském roce se pak drží spokojenost s dostatkem a kvalitou informací týkající se dodávek tepla, teplé vody i jiných informací ohledně nabízených produktů Veolie. Spokojených zákazníků s dostatečnými a kvalitními informacemi je 96 %. Čísla ukázala, že roste také hodnota míry využívání zákaznického portálu. V porovnání s ostatními zákazníky deklarují vyšší míru spokojenosti v rámci řešení situací právě uživatelé tohoto online portálu. Podmínkou pro ně je i nadále intuitivní a jednoduché odbavení požadavku.
Agentura IBRS, která průzkum připravila, působí na českém trhu již 28 let a nabízí svým klientům plný servis v oblasti marketingového výzkumu a na něj navazujícího poradenství.